Jak uspořádat online webinář

Webinář neboli online seminář je vynikající nástroj, jak prezentovat sama sebe a budovat svoji značku. V dnešní době hledá velké množství lidí způsoby, jak se na internetu nejenom zabavit, ale také načerpat nové zajímavé znalosti.

Pokud patříte k expertům ve svém oboru, je webinář ideální příležitostí, jak využít vašich odborných znalostí k marketingovým účelům. Ne každý webinář si je však roven. Pro uspořádání webináře potřebujete mít nejenom informace v hlavě, ale také určité technické zázemí. Pojďme se podívat zblízka na všechno, co musíte o webinářích vědět.

K čemu vlastně webináře slouží?

Webinář má široké spektrum využití a v podstatě záleží jenom na vás, jak jeho obsah naplníte. Kromě vzdělávacího účelu můžete do webináře zapojit i prezentaci nových produktů, přímo odpovídat na dotazy vašich zákazníků nebo si něčí expertízu ta trochu propůjčit a uspořádat rozhovor s významným odborníkem. Je jenom na vaší fantazii, kontaktech a přednašečském umění, jaký webinář uspořádáte. Ideálně by tedy webinář měl sloužit k

  • Obohacení znalostí sledujících
  • Budování vaší vlastní značky
  • Získání neocenitelné zpětné vazby

Webinář z pohledu lektora

Webináři musí předcházet důkladná příprava. Probíhají většinou na živo, podobně jako výuka ve skutečné třídě, takže každé škobrtnutí o vlastní slovo vám může uškodit. Sepište si podrobný scénář toho, co chcete říct a poté vše rozdělte do jednotlivých bodů. Neučte se každou větu nazpaměť, to vám v podstatě stoprocentně zaručuje, že se v řeči zamotáte. Pak se rozhodněte, jestli zvolíte způsob webináře s online prezentací nebo budete přednášet sami na videu. Nejlépe funguje kombinace obou přístupů, protože vaše přímé zapojení se zvukem i videem dodá webináři osobnější ráz, zatímco prezentace poskytuje přehlednou strukturu. Na paměti však vždy musíte mít technické nároky webináře.

Technické požadavky

Pro uspořádání kvalitního webináře potřebujete především alespoň trochu slušný notebook, webkameru, mikrofon se sluchátky a samozřejmě také internetové připojení. V případě, že se pustíte do webináře bez stabilního a rychlého internetu, tak se vaši diváci moc nedozví a s největší pravděpodobností je odradíte od další participace ve vašich projektech. Náš tarif pro živnostníky promění váš domov ve spolehlivou virtuální učebnu.

Výběr softwarových pro webináře je velmi bohatý. Mezi ty nejznámější a nejvíce používanější patří:

  • Clickmeeting (nejoblíbenější webinářová platforma, kterou lze také propojit s Facebookem a Youtube pro zlepšení interaktivity)
  • Adobe Connect (kromě pořádání webinářů umožňuje také snadno sdílet dokumenty a nabízí bohaté analytické nástroje)
  • Zoom (známý nástroj pro pořádání videokonferencí, který lze stejně účinně využít i pro webináře)

Pokud jste byli zvyklí pořádat školení, je webinář skvělou příležitostí, jak vaše aktivity a podnikání přenést do online světa. První pokusy mohou být možná trošku neohrabané, ale uvidíte, že s kvalitní přípravou není webinář nic složitého. Naopak se může jednat o opravdu efektivní způsob podnikání a vzdělávání.

Mohlo by vás zajímat