Hybridní eventy - nový trend

Pandemie nového typu koronaviru změnila v mnohém náš pohled na svět. Například kancelářský život pomalu ustupuje alespoň částečné preferenci pro práci z domova. Podobně začínají fungovat i veletrhy či konference. Místo masového shromažďování v jedné hale se nyní do módy dostaly tzv. hybridní eventy. O co se jedná? Zjednodušeně řečeno je hybridní event fyzické setkání lidí, kterého se účastní také online publikum. Fyzické i online publikum se tak účastní stejného zážitku nebo prožívají obsah současně z různých míst. Jak tedy zařídit co nejlepší hybridní event pro vaše účely?

Hlavní výhody hybridních eventů

Hlavním důvodem pro pořádání velkých konferencí či veletrhů jsou marketingové příležitosti. Z tohoto hlediska jsou hybridní eventy ještě hodnotnější než klasická setkání pouze na živo protože:

  • Dosáhnete na potenciálně globální publikum, které by jinak nemělo možnost se zúčastnit (například kvůli omezeným možnostem cestování)
  • Poskytujete návštěvníkům nové a poutavé způsoby interakce s vaší značkou
  • Máte možnost propojit hned několik eventů na různých místech najednou

 Zajištění technické stránky

Hybridní událost má mnoho faktorů závislých na technologických kapacitách místa, kde se odehrává. Je proto důležité, aby organizátoři akce našli systém, který funguje pro konkrétní událost a poskytuje bezproblémový zážitek celému publiku. V případě, že nemáte jako organizátor předchozí zkušenosti s přípravou hybridního eventu, tak se raději obraťte na odborníky v poskytování internetu pro eventy, díky kterým poběží celá akce bez potíží. Airwaynet poskytuje spolehlivé internetové připojení pro vaše akce.

Technologická řešení je vždy dobré si nejdříve vyzkoušet nanečisto. Vzhledem k tomu, že vaše událost bude spojovat diváky doma se sofistikovanou technologií virtuálního eventu, musíte zjistit, jak budou tyto technologie spolupracovat. Generální zkouška vaší akce umožní každému přednášejícímu otestovat zařízení, vyzkoušet si virtuální platformu, konfigurovat ji podle svých potřeb a zjistit, jak bude probíhat interakce s dálkovým publikem.  

Testování zajistí, že se každý bude cítit pohodlně při provádění nezbytných úkolů vyžadovaných pro jeho účast, a po spuštění hybridního eventu budete vypadat jako ostřílení odborníci!

Jak přistupovat k hybridnímu obecenstvu

Obecenstvo, které je z velké části virtuální, představuje zcela jiný oříšek pro přednášející i organizátory. V první řadě je nutné zajistit nějakou možnost interakce, aby nebyla digitální část obecenstva zcela pasivní (to by vedlo k menší pozornosti). Ideálním nástrojem je živý chat, díky kterému mohou všichni klást dotazy nebo reagovat na dění na pódiu.

Na druhou stranu se nesnažte hybridní obecenstvo zahltit informacemi. Stejně jako u eventů na živo, i tady se musí nechat dostatek času na přestávky – doporučujeme dokonce více přestávek než u živého eventu!

Hybridní eventy tady s námi již zůstanou, nejenom kvůli pandemii, ale také kvůli jejich výrazným výhodám. K jejich plnému využití je ale potřeba se naučit dobře pracovat s technologiemi nebo vložit část organizace do rukou expertů.